15 feb. 2015

Pikamoi


fredag var jag ute med Viking. Det var en ganska lugn tur vi gjorde, tyvärr var vägarna väldigt isiga och därmed hårda... Vi gick till galoppbanan och travade några korta sträckor. Viking var hur taggad som helst! Hon blev så glad av de korta travsträckorna och frustade till ordentligt och bjöd på en väldigt fin och stor trav. Det är vår i luften - mycket snö har smält bort, dagarna känns ljusare och längre och hästarna fäller sin päls.

Perjantaina oltiin Vikingin kanssa maastossa. Mentiin aika rauhallisesti, tiet olivat nimittäin ihan jäiset ja kovat... Mentiin laukkaradalle ja ravattiin muutama lyhyt pätkä. Viking oli tosi innoissaan ja oli selkeästi tosi iloinen päästessään ravaamaan, se pörisi kunnolla ja tarjosi hienoa isoa ravia. Ilmassa on selkeä kevään tunne - lumi on sulanut jo aika paljon, päivät tuntuvat valoisammilta ja pidemmiltä ja hevosilta tippuu talvikarva.


Jag var inne på Hööks och köpte dessa. Eller nej, jag fick dem faktiskt gratis. Hade 40 kr på mitt bonuskonto och sporrarna kostade 37 kr så jag drog av därifrån. Det var halva priset på halva priset så därför var de så billiga. Ville också köpa ett par stövlar (kostade typ 400 kr) eller chaps för några hundra spänn men det fanns så klart inga i min storlek. Typiskt. Vilket fynd man annars skulle gjort...

Kävin Hööksissä ja ostin nämä. Tai oikeastaan sain ne ilmaiseksi. Mun bonustilillä oli 40 kr ja kannukset maksoivat 37 kr joten otin summan sieltä. Aletuotteet (-50%) olivat puoleen hintaan joten siksi ne olivat niin halvat. Olisin myös halunnut ostaa saappaat (maksoivat tyyliin 400 kr) tai chapsit muutamalla satasella mutta mun kokoja ei tietenkään ollut jäljellä. Tyypillistä. Olisi meinaa ollut aikamoinen löytö...


Idag söndag fotade jag en underbart vacker häst i detta fina vädret. Ska snart gå igenom bilderna och visar så klart de bästa här!

Tänään sunnuntaina kuvasin yhtä mielettömän upeaa hevosta tässä kauniissa säässä. Käyn kohta kuvat läpi ja näytän tietysti parhaimmat täällä!


Jag fick också rida en sån här rolig liten typ. :D Sen blev jag erbjuden att provrida en häst nu på tisdag. Får se, kanske det blir ett samarbete av det! :)

Sain myös ratsastaa tällaisella hauskalla pienellä tyypillä. :D Lisäksi mulle tarjottiin koeratsastettavaksi yhtä hevosta nyt tiistaina. Saa nähdä, ehkä siitä syntyy yhteistyö! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar