11 nov. 2014

Bitterhet på utebanan

Fredag kväll.
+2.
Regn.
Mörkt.
Geggigt.
Fullbokat ridhus.
Nej, det var inte drömpasset det. När jag åkte hemifrån såg jag framför mig att rida efter ridskolelektionerna ett mysigt pass i det varma och torra ridhuset. Men när jag kom till stallet så såg jag det som var skrivet på anslagstavlan: ridhuset bokad 19.30-20.30 och 21->. Lite sur och missmodig var jag när jag tog på oss massor med reflexer och gick till ridbanan.

Perjantai-ilta.
+2.
Sataa.
On pimeä.
Kuralöllöä.
Maneesi varattu.
Ei ollut ihan unelmareissu. Kotoa lähtiessäni kuvittelin ratsastavani ratsastuskoulutuntien jälkeen mukavasti lämpimässä ja kuivassa maneesissa. Mutta tallille saavuttuani näin ilmoitustaululla tekstin: maneesi varattu 19.30-20.30 ja 21->. Tympääntyneenä ja vähän lannistuneena puin meidät kokovartaloheijastimeen ja mentiin kentälle.


Varje år det är november så hatar jag denna månad lika mycket. Men det är bara att uthärda och göra det bästa av det. Varma stickade tröjor, fylla lägenheten med ljus och göra mysiga saker. Finns det någon annan som känner likadant? Nu väntar jag bara på att snön kommer, hoppas vi får det den här vintern!

Joka ikinen marraskuu vihaan tätä kuukautta yhtä paljon. Mutta ei auta muu kuin kestää ja koittaa saada siitä hyviä asioita irti. Lämpimät neuleet, kämppä täyteen kynttilöitä ja tekee paljon mukavia juttuja. Samaistuuko joku? Odotan hirmuisesti lumen saapumista, toivottavasti sitä tulee tänä talvena!

 Master Piece 2012 © Sina Sipponen

Anyways! Ridpasset gick ändå helt okej. Viking var väldigt pigg i sina steg men trots det så fick jag faktiskt ganska mycket ur henne. Jag har gjort mycket framsteg i min egen ridning och det är så skönt! Om ni minns så hade jag i början väldigt svårt att rida henne på ridbanan då hon inte alls ville lyssna på mig. Nu finns det faktiskt inga problem där, vilket är skönt! :) Jag tycker själv bara inte så mycket om att rida ute för att vår utebana är så himla stor att jag har svårt att rida "ordentligt". Måste skärpa mig och släpa ut några koner eller bommar som hörn nästa gång. :)

No joka tapauksessa! Ratsastus meni kuitenkin ihan hyvin. Viking oli todella nopea askeleissaan mutta sain kuitenkin siitä irti aika paljon. Olen kehittynyt omassa ratsastuksessani mikä on todella ihanaa! Jos muistatte, niin alussa olin vähän hukassa ulkokentällä ratsastaessani kun Viking ei halunnut yhtään kuunnella. Nyt ne ongelmat ovat onneksi poissa. En vain kauheasti tykkää ratsastaa meidän ulkokentällä, se on niin iso että mun on vaikea ratsastaa "kunnolla". Pitäisi otaa itseään niskasta kiinni ja raahata avuksi kartiot tai puomit kulmiksi. :)


Pga av det blöta underlaget jobbade jag inte i så långa sträckor åt taget och gjorde mycket arbete i skritt också. Började med fram-/bakdelsvändningar. Lol måste erkänna att jag vet aldrig vilken av dom jag gör... :DDD Och sen halter och skänkelvikningar. Dessa fortsatte jag också med i trav. Skänkelvikning till vänster vart lite segare men höger var fin. I galopp blev det mest bara stora volter, ville inte ta det för hårt för underlagets skull. Sen avslutade jag med att samla upp henne i högre form i arbetstrav och gjorde övergångar till/från skritt.

Märän alustan takia en ratsastanut niin kovasti pitkiä pätkiä, vaan tehtiin aika paljon töitä myös käynnissä. Aloitettiin etu- tai takaosakäännöksillä. Lol, täytyy myöntää etten koskaan tiedä kumpia teen... :DDD Sitten myös pysähdyksiä ja pohkeenväistöjä. Niitä jatkoin myös ravissa. Pohkeenväistö vasempaan oli vähän tönkömpi, mutta oikea oli hieno. Laukassa tein lähinnä isoja voltteja, en tehnyt asioita niin vaikeaksi tuon huonon pohjan takia. Sitten lopetukseksi ratsastin ravia vähän korkeampaan muotoon ja tehtiin siirtymisiä käyntiin ja takaisin.




Här är några bilder från mina andra stallsysslor. Sköta Topanga, hämta hö med världens sötaste medhjälpare och mocka.

PS: Svara gärna på frågan i vänster sidobalk! Hur läser du min blogg? Är du anonym och kommer hit då och då/genom favoritflik, eller använder du kanske Bloggers feed eller Bloglovin?

Tässä vähän kuvia muista talliaskareista. Topangan hoitamista, heinän hakua maailman söpöimmän apulaisen kanssa ja karsinan siivousta.

PS: Vasemmassa sivupalkissa on nyt kysely! Olisi kiva saada tietää mitä kautta luet blogiani? Oletko anonyymi joka käy täällä vain silloin tällöin tai suosikki-linkin kautta, vai käytätkö kenties Bloggerin feediä tai Bloglovinia?

3 kommentarer:

  1. Moikka! Millä nämä kuvat on otettu? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mun kännykällä, iphone 6 :)

      Radera
    2. Paitsi toi talvikuva Masasta on otettu jollain järkkärillä, en muista merkkiä... :(

      Radera