22 dec. 2014

Sick of being sick

Viking har kommit hem och mår bättre, men jag däremot blev sjuk och låg hemma under täcket hela helgen. Så frustrerande! Nu sitter jag på bussen på vägen hem från kontoret, hostar, har ont i huvudet och längtar tills att få komma hem och dricka en varm kopp glögg. Sen är det ledighet i två veckor som gäller! Dock ska jag jobba hemifrån några dagar under mellandagarna men det är ändå så chill när man kan typ sitta i pyjamasen och lägga upp dagen hur man vill. Min syrra ska komma på besök från Finland nästa lördag, och vi ska göra massor av roliga saker! Sen är det Finland som gäller efter nyår.

Hästplanerna har fått en liten paus nu, vilket ni säkert förstår. Jag saknar så mycket att få starta ridningen ordentligt igen! Bara blir frisk nu så kommer jag att rusa till stallet och pussa ihjäl både Viking och Topanga!

Nu är bussen snart framme och vi ska utmana ödet med min man och tränga oss in på ICA Maxi... Ha det gott!

Viking on päässyt kotiin ja voi paremmin, mutta mä tulin sitten tietysti kipeäksi ja makasin koko viikonlopun peiton alla. Niin turhauttavaa! Nyt istun bussissa matkalla kotiin toimistolta, yskin, päätä särkee ja odotan kotiinpääsyä ja siellä odottavaa glögipulloa. Sitten on tiedossa kaksi vapaata viikkoa! Aion kyllä tehdä etätöitä muutamana välipäivänä mutta se on niin chilliä kun voi istua pyjama päällä ja aikatauluttaa päivän haluamallaan tavalla. Siskoni tulee käymään Suomesta ensi lauantaina ja tiedossa on kaikkea kivaa! Ja sitten onkin Suomen reissu tiedossa uudenvuoden jälkeen.

Hevosjutut on vähän tauolla nyt minkä toivottavasti ymmärrätte. Odotan ihan hirveästi, että ratsastusjutut lähtevät taas kunnolla käyntiin! Kunhan nyt tervehdyn joskus niin ryntään tallille pussailemaan Vikingiä ja Topangaa.

Kohta on bussi perillä ja me aiotaan miehen kanssa uhmata kohtaloa ja tunkea itsemme ICA Maxiin ostoksille. Voikaahan hyvin! :)



4 kommentarer:

  1. Hyvää Joulua sinne Ruotsiin myös! :)

    SvaraRadera
  2. Roligt när du skriver både på finska och svenska, du fick en ny läsare :)

    ellen-sofia.blogspot.fi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, trevligt att höra! Välkommen :)

      Radera