16 dec. 2014

Situationen

Här har det inte gått så bra. Viking åkte in på klinik och fick stanna där i några dagar, men hon kommer förhoppningsvis hem idag. Jag har ingen aning hur länge hon ska vila sen. Stackars lilla gumman, jag var väldigt orolig så vill inte ens tänka hur jobbigt det var för ägarna! :( Hoppas hon blir bra! Men snacka om otur. Först blir Topanga dålig och nu Viking. Vet inte hur man säger det på svenska, men i Finland brukar man säga att den hästlöse är fri från bekymmer. Det blir svårare och svårare att övertala min man om varför vi skulle skaffa en egen häst...

Anyways. Viljan att rida mer och utveckla sig själv som ryttare växer hela tiden. Därför provred jag en unghäst i söndags. Det var en väldigt trevlig sexårig halvblodsvalack, lite sen i sin utbildning så han är som en femåring. Vi får se om det blir något av det samarbetet! :)

Täällä ei ole mennyt ihan niin hyvin. Viking joutui klinikalle ja joutui olemaan siellä muutaman päivän, tänään se pääsee toivon mukaan kotiin. Mulla ei ole aavistustakaan kuinka pitkä lepo on tiedossa. Voi pientä raukkaa, olin tosi huolissani joten en edes halua kuvitella miten raskasta se oli omistajille! :( Toivottavasti Viking tulee kuntoon. Kyllä on ollut huonoa tuuria näissä heppajutuissa... Ensin Topanga ja nyt Viking. Hevoseton on huoleton. Alkaa olemaan vaikeampi ja vaikeampi perustella miehelle miksi meille joskus pitäisi hommata hevonen...

Anyways. Halu ratsastaa enemmän ja kehittää itseään ratsastajana kasvaa koko ajan. Sen takia koeratsastin yhden hevosen sunnuntaina. Se oli todella kiva 6-vuotias pv-ruuna, vähän jäljessä koulutuksessa ja vastasi enemmän 5-vuotiasta. Katsotaan tuleeko siitä yhteistyö! :)


Annars då?
Ja, det flyter väl på. Jag är bara så oerhört påverkad av vädret och mörkret, känner mig trött och deppig hela tiden. Jag öser på med starka D-vitaminer och äter hälsosamt. Jag försöker sova tillräckligt, men det finns inte tillräckligt med timmar i ett dygn så att man hinner med allt... Träningen har jag slarvat lite med, mina vanliga 4-5 dagar har bytts ut till 2-4 dagar i veckan, men jag vet att det är bara några månader jag känner så här och då tillåter jag mig själv att vila lite mer. Vill inte gå in i väggen liksom... Och på toppen av allt så har vi världens stress med vårt boende - hyresvärden säljer vår lägenhet och vi måste flytta i slutet av februari. Stress stress stress. Alla som känner till Stockholms bostadssituation vet att det är inte så jätte skönt att försöka hitta ett bra boende. Men vi håller tummarna och hoppet uppe. Tre flyttar på ett år är lite för mycket.

Jag har inte ens hunnit förstå att året närmar sig sitt slut. Det har gått så fort! Ska skriva ett inlägg med bakåtblick på året. Direkt när jag har tid. :) År 2015 börjar med bästa möjliga sätt (förutom bostadsstress): först en halv vecka in Finland och sen två veckor på Teneriffa. Som jag väntar!

Hoppas ni läsare har haft det bra. :) Är ni taggade inför det nya året?

Muuten?
Kaipa se tästä. Tää sää ja pimeys vaikuttaa muhun ihan mielettömän vahvasti, olen tosi väsynyt ja alakuloinen koko ajan. Vedän vahvoja D-vitamiineja ja syön terveellisesti. Yritän nukkua tarpeeksi, mutta vuorokaudessa ei ole tarpeeksi tunteja että ehtisi tekemään kaiken... Treenaamisen kanssa olen vähän laiskotellut, tavallisesti treenaan 4-5 kertaa viikossa ja nyt keskimäärin 3, mutta tiedän tämän olevan lyhyt muutaman kuukauden mittainen kausi jolloin olo on tämä joten annan itselleni vähän armoa ja lepään mieluummin kuin saan burn outin. Ja kirsikkana kakun päällä meillä on ihan kamala stressi asuntojuttujen kanssa, meidän vuokranantaja kun myy tän meidän kämpän ja joudutaan siis muuttamaan helmikuun lopussa. Stressiä stressiä. Kaikki jotka tuntevat Tukholman asuntotilanteen tietävät, että hyvän asunnon löytäminen ei ole yhtään hauskaa. Mutta me pidetään peukut ja toivo ylhäällä. Kolme muuttoa vuoden sisällä on kyllä vähän liikaa.

En ole edes ehtinyt tajuamaan vuoden lähestyvän loppuaan. Aika on mennyt niin nopeasti! Kirjoitan jossain vaiheessa koosteen tästä vuodesta. Heti kun on aikaa. :) Vuosi 2015 alkaa parhaalla mahdollisella tavalla (poislukien asuntostressi): ensin puoli viikkoa Suomessa ja sitten kaksi viikkoa Teneriffalla. Kuinka odotankaan!

Toivottavasti teillä lukijoilla on mennyt hyvin. :) Joko odotatte uutta vuotta?

1 kommentar: