29 feb. 2016

Photoshoot: Red mare

Rakastan leikkiä valolla ja eri kuvakulmilla ja viikonloppuna sain loistavan tilaisuuden tälle. Aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta ja malleinani olivat äiti, tytär, Wilma-tamma ja pieni Hugo-koira. Olin viime viikolla yhden illan kestävällä valokuvauskurssilla ja opin siellä ihan hurjan paljon! Valotuksesta, aukon säätämisestä, tarkentamisesta ja vaikka mistä muusta. Näillä eväillä lähdin siis liikkeelle lauantaina ja en voisi olla tyytyväisempi näihin kuviin! Mitä te olette mieltä? Mikä kuva on lemppari?

Jag älskar att leka med ljuset och olika vinklar och i helgen fick jag ett perfekt tillfälle för det. Solen sken från en molnfri himmel och framför kameran hade jag mamma, dotter, Wilma-stoet och lilla hunden Hugo. Jag var med på en fotokurs förra veckan och lärde mig jätte mycket! Allt från ljus till att ha rätt slutartid, olika sätt att använda fokus och allt mellan jord och himmel. Jag tog med mig det jag lärde och blev väldigt nöjd med bilderna! Vad tycker ni? Vilken bild är favoriten?

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12

2 kommentarer:

  1. Fina bilder och fina modeller! Svårt att säga vilken min favorit är, för de är alla jätte bra, men kanske galoppbilden nr. 6 - så vackert ljus! Jag skulle också vilja gå på en fotokurs, man brukar få ny inspiration.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Det här var bara en kort några timmars kurs men det var väldigt bra att få en bättre överblick på alla funktioner i kameran!

      Radera