9 dec. 2015

My November


Marraskuu tuntui pitkältä mutta silti se meni todella nopeasti. Selatessani kännykkäni valokuva-albumia huomasin suureksi ihmetyksekseni etten ole ottanut kuvia läheskään yhtä paljon kuin normaalisti! Tahvo aloittakoon kuukauden kuvakoosteen, onhan se meidän pieni sankari. Blogiani (ja Tahvon touhuja) seuranneet tietävätkin Tahvon olleen todella kipeä syyskuussa ja kyllä siinä oli suurempi todennäköisyys ettei se selviä... Mutta tuossa se nyt on, voi paremmin kuin koskaan ja juuri tälläkin hetkellä riehuu ympäri taloa.

November kändes ganska lång men ändå gick den fort. När jag gick igenom bildflödet i min mobil blev jag nästan chockad över att jag inte har tagit lika mycket foton som jag brukar göra! Tahvo får börja detta inlägg, hon är ju ändå vår lilla kämpe. Alla ni som har följt min blogg (och Tahvos dåd) vet att hon var väldigt sjuk i september och det var väldigt sannolikt att hon skulle dö... Men här är hon nu och mår bättre än någonsin och just i den här stunden kutar hon runt här i huset.


Skumppaperjantai töissä ison valmistuneen projektin kunniaksi. Ja vieressä komeilee ihana (ja ällöttävän makea) marenki-sitruunaleivos.

Vi hade skumpafredag på jobbet när vi firade ett stort projekt som blev färdigt. Och bredvid är en bild på en väldigt härlig (och äckligt söt) maräng-citronbakelse.


Marraskuu iski lujaa vasten kasvoja ja vaati untuvatakin esiin kaivamista. Saimme nauttia koko syksyn ihanasta auringosta ja lämmöstä mutta marraskuussa tuuri sitten kääntyi. Kuva Topangasta taas edustaa sen muuli-ilmestystä mille jaksan aina nauraa. Miten tuo aasin ja kamelin risteytyksen näköinen hevonen voikaan olla niin upean näköinen ratsastaja selässä?

När november började kom också kylan och jag fick gräva fram min dunjacka. Vi hade ju en väldigt fin och solig höst men sen direkt när det var november så smällde det bara till och blev kallt. Bilden på Topanga visar hennes åsniga sida som jag alltid skrattar åt. Hur kan hon se ut som en korsning mellan en kamel och en åsna och sen när hon får en ryttare på ryggen svävar hon fram som Totilas II?


Ratsastin marraskuussa todella paljon sekä Topangalla että Maaikella. En valita todellakaan!

Jag red jätte mycket både på Topanga och Maaike nu i november. Och jag klagar inte!


SIHS:ssä ensimmäinen pysähdys oli Katja Hannulan ständi jossa vietin aika pitkän ajan miettien ja pohtien minkä taulun ostan. Valitsin tämän, mutta taistelu oli tiukka tämän sekä tuon alareunassa näkyvän taulun kesken.

När jag kom till SIHS gick jag direkt till Katja Hannulas monter där jag funderade länge på vilken tavla jag ska köpa. Till slut valde jag denna men det var en tuff kamp mellan den här tavlan och tavlan som syns under den.


Dianan kanssa ihmettelemässä isoja maastoesteitä Friends Arenalla!

Här går vi runt med Diana och tittar på alla de stora terränghinder på Friends Arena!


Horse shown ostokset pääsivät heti päälle ja esittelykierrokselle. En ehtinyt ottamaan lappujakaan pois... Ja Tahvoa kiinnosti. :D

Det blev lyckad shopping på Horse show och jag provade på kläderna direkt när jag kom hem. Hann inte ens ta bort lapparna... Och Tahvo var väldigt intresserad. :D


Juhlistimme mieheni vanhempien hääpäivää Gute-ravintolassa Stureplanilla. Mielettömän hyvää ruokaa!

Vi firade svärföräldrarnas bröllopsdag på Stureplan i en restaurang som heter Gute. Maten var väldigt god!


Miehen veljen tyttöystävä (kälykö?), anoppi ja minä. :)

Min svägerska, svärmor och jag. :)


Alussa ehdin hehkuttamaan Tahvon pirteyttä mutta tämä taitaa olla totuus. :D

I början av inlägget sa jag hur pigg Tahvo har varit men jag tror ändå att det här är sanningen. :D


Kuukausi huipentui vielä Sweden International Horse Shown viimeiseen päivään ja Chia de Gracian naisten tapaamiseen!

Månaden avslutades med Sweden International Horse Shows sista dag och jag fick träffa kvinnorna på Chia de Gracias monter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar